Wymagania edukacyjne z edukacji informatycznej klasa 3
1. Osiągnięcia w zakresie rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów
– tworzy własne układanki i logiczne sekwencje;
– poznaje pojęcie algorytmu i tworzy algorytmy najprostszych codziennych czynności;
– rozwiązuje zadania i łamigłówki logiczne;
– tworzy instrukcje do wymyślonych, własnych gier np. planszowych
– określa cechy wspólne dla różnych typów zachowań – np. ruchu
– tworzy sekwencje poleceń na potrzeby sterowania obiektem;
2. Osiągnięcia w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych
– tworzy proste programy w programie Scratch;
– steruje obiektem na ekranie;
– tworzy ciągi poleceń służące do narysowania określonego kształtu, zawierające proste iteracje (np. kwadrat, prostokąt);
– tworzy zaproszenie i dyplom w edytorze tekstu;
– formatuje tekst w edytorze tekstu;
– wstawia do tekstu obrazy pobrane z internetu, z poszanowaniem prawa o własności intelektualnej.
– łączy obrazy z edytora grafiki i internetu z tekstem w edytorze tekstu.
– korzysta ze wskazanych stron internetowych – np. scratch.mit.edu, code.org, wikipedia.org, poczty internetowej.
– tworzy prostą prezentację multimedialną
3. Osiągnięcia w zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi.
– kopiuje pliki między folderami,
– wyszukuje w internecie informacji na zadany temat;
– uruchamia przeglądarkę internetową, prawidłowo wpisuje adres strony;
– drukuje wykonane przez siebie prace;
– kojarzy działanie z efektami pracy komputera z oprogramowaniem;
4. Osiągnięcia w zakresie rozwijania kompetencji społecznych
– współpracuje z innymi uczniami tworząc proste programy w programie Scratch;
5. Osiągnięcia w zakresie przestrzegania prawa i zasad bezpieczeństwa:
– posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami
– rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania związane z pracą przy komputerze w szkole i w domu
– zna zasady bezpiecznej pracy w Internecie, rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania
– przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób